Tydzień kodowania
Tydzień kodowania rozpoczęliśmy 8.03 czyli w Dzień Kobiet, dlatego każde dziecko z gr. 3, 4 i 5 odkodowało w karcie pracy kwiatek dla kobiet.
Dzieci najmłodsze z gr 1 i 2 miały za zadanie odnaleźć miejsce każdego kwiatka uwzględniając jego kolor, kształt lub ilość.
Na kolejne dni nauczyciele wprowadzili nową formę powitania, wykorzystując wcześniej wprowadzone symbole. Przedszkolaki zostały zapoznane także z piosenką "8 kratek", w której wykonywały polecenia adekwatne do symboli, co sprawiało im niesamowita radość.
Dzieci starsze zaangażowane były także w odwzorowywanie i układanie obrazka na podstawie wiersza wykorzystując do tego kolorowe kubeczki i matę do kodowania. Kodowały także drogę we wskazanym kierunku. Dzieci młodsze dopasowywały kolory kubeczków do kolorów na macie.
Pod koniec tygodnia przedszkolaki poznały ozobota – robota edukacyjnego do nauki kodowania. Zapoznały się z kodami i komendami dla ozobota. Wspólnie planowały i układały dla niego drogę z wykorzystaniem puzzli.
Celem działań wynikających z poszczególnych zajęć było:
- kształtowanie od najmłodszych lat umiejętności samodzielnego programowania,
- rozwój spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia.