Organizacja
Przedszkole czynne jest w godzinach 6.00 - 16.30.
W przedszkolu funkcjonuje 5 grup: grupa I "Motylki"; grupa II "Pszczółki"; grupa III "Żabki"; grupa IV "Biedronki"; grupa V "Myszki"
Praca z dziećmi przebiega według ramowego rozkładu dnia.
Ramowy rozkład dnia
Godziny | Aktywności |
---|---|
600–700 | Schodzenie się dzieci w grupach połączonych. Zabawy spontaniczne. Czynności opiekuńcze i organizacyjne. Tworzenie okazji do wymiany informacji. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia. Kontakty z rodzicami. |
700–800 | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. Indywidualna praca z dziećmi. Zabawy integrujące grupę. Zaznaczanie obecności - elementy kodowania w grupach starszych. |
800 –815 | Ćwiczenia poranne (dzieci starsze), zabawa ruchowa (dzieci młodsze). Zabawa logorytmiczna lub: oddechowa, ortofoniczna, fonacyjna, kształtująca słuch fonematyczny. |
815 –830 | Czynności higieniczno – porządkowe. Czynności samoobsługowe. Przygotowanie do śniadania. Pełnienie roli dyżurnego - w grupach starszych. |
830–900 | Śniadanie. Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków i kulturalnego zachowania przy stole. Poznanie wartości zdrowego odżywiania. |
900–915 | Toaleta. Mycie zębów. Pełnienie roli dyżurnego. |
915–1030 | Zajęcia dydaktyczne różnego typu wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego. |
1030–1115
| Organizowanie zabaw dla dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, np: - organizowanie zabaw sportowych i na świeżym powietrzu - w ogrodzie; - spacery, wycieczki; - tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, zakładania hodowli roślin, podejmowania zabaw badawczych; - wspieranie działań twórczych, konstrukcyjno-technicznych; - zabawy w organizowanych kącikach zabaw. Kontakty indywidualne, rozmowy z dziećmi. Praca indywidualna, praca w grupach. |
1115–1130 | Czynności higieniczno – porządkowe. Czynności samoobsługowe. Przygotowanie do obiadu. Pełnienie roli dyżurnego - w grupach starszych. |
1130–1200 | Obiad. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania i spożywania posiłku. Poznanie wartości zdrowego odżywiania. |
1200-1215 | Relaksacja na dywanie przy muzyce, bajkoterapia. |
1215 - 1345 | Zabawy i zajęcia w sali zajęć lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: ćw. mowy, artykulacyjne, oddechowe itp. Zabawy rozwijające percepcje wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie. Zabawy według zainteresowań dzieci. |
1345–1400 | Czynności higieniczno – porządkowe. Czynności samoobsługowe. Przygotowanie do podwieczorku. Pełnienie roli dyżurnego - w grupach starszych. |
1400–1415 | Podwieczorek. Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania i spożywania posiłku. |
1415–1500 | Zabawa ruchowa lub dydaktyczna pod kierunkiem nauczyciela. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi; pobyt w ogrodzie. |
1500–1630 | Rozchodzenie się dzieci. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Czynności porządkowe. |
UWAGA: Poszczególne grupy opracowują ramowe rozkłady dnia z uwzględnieniem właściwych godzin pracy grupy i wieku dzieci
Podstawą działalności jest Statut.
Rodzice mają możliwość korzystania w okresie wakacji tj. w miesiącach lipiec - sierpień z usług przedszkola pełniącego dyżur.