Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Roczny Plan Pracy

Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2022/2023 oraz kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEiN na rok szkolny 2023/2024.

Zadanie I – ,,Przyrodę naszą znamy i bardzo ją kochamy” – wyrabianie postawy proekologicznej wśród dzieci w wieku przedszkolnym

Spodziewane efekty:

Dziecko:

  • dba o otaczającą przyrodę,
  • poznaje świat poprzez zmysły (wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku),
  • kształtuje poczucie odpowiedzialności za otaczające go środowisko,
  • doskonali sprawność ruchową oraz motorykę całego ciała.

Lp.

Działania nauczycieli

Termin

1.

Systematycznie prowadzić kalendarz pogody

Cały rok szkolny

2.

Zaplanować wycieczkę w celu obserwacji przyrodniczych

W ciągu roku szkolnego

3.

Udział dzieci w akcjach na rzecz środowiska przyrodniczego: Sprzątanie świata, Sprzątanie dla Polski

wrzesień, kwiecień

4.

„Jesienna Olimpiada Sportowa” – zabawy, wyścigi, konkurencje sportowe

Wrzesień

5.

Prezentacje grupowe jesiennego kącika przyrody

Październik

6.

 Dzień Dyni

,,Lampion z dyni’’ - konkurs z rodzicami i wystawa w szatni przedszkolu

31 październik

7.

Realizacja zestawów zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych z nietypowymi przyborami np. gazety, butelki plastikowe, szyszki

Cały rok szkolny

8.

Prowadzenie zestawów ćwiczeń i zabaw gimnastycznych na świeżym powietrzu

Cały rok szkolny

9.

Założenie kącików klasowych oraz ogródka przedszkolnego:

  • grupa I - dendrologiczny
  • grupa II - skalny
  • grupa III - ziołowy
  • grupa IV - kwiatowy
  • grupa V - warzywny

W ciągu roku szkolnego

10.

Założenie tarasowego ogrodu na wiosnę             

Kwiecień

11.

Prezentacje grupowe wiosennego kącika przyrody

Kwiecień

12.

Warsztaty przyrodnicze z rodzicami – sadzenie roślin w doniczkach

Kwiecień

13.

Konkurs ekologiczny „Plakat zachęcający do działań ekologicznych”

Marzec

14.

"Dzień drzewa"

- wycieczka do lasu i spotkanie z leśnikiem

26 kwiecień

Zadanie II – ,,Dobrze siebie znam i wiem jak zachować się mam” – kształtowanie kultury osobistej wśród dzieci oraz wychowanie do wartości

Spodziewane efekty:

Dziecko:

  • współtworzy i respektuje normy grupy,
  • ma poczucie przynależności do grupy rówieśniczej i środowiska przedszkolnego,
  • rozwija inteligencję emocjonalną,
  • podejmuje próby odkrywania własnych możliwości,
  • buduje swój system wartości,
  • zacieśnia więzy rodzinne.

Lp.

Działania nauczycieli

Termin

1.

Stworzenie przez nauczyciela wraz z dziećmi kodeksu przedszkolaka zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu. Motywowanie dzieci do respektowania zasad i kształtowanie umiejętności samokontroli.

Cały rok szkolny

2.

Wychowanie do wartości – objaśnienie dzieciom istoty wartości w tematach kompleksowych:

  • „Moja grupa, moi koledzy” – jak być dobrym kolegą
  • „Moja rodzina – uczymy się kochać innych” - jak okazywać miłość
  • „Zwierzęta domowe” – nauka odpowiedzialności
  • „Tacy sami, a inni” – czym jest tolerancja
  • „Szanujmy się nawzajem!”

Dzień przyjaciela - 9.06.24

Międzynarodowy Dzień Rodzin - 15.05.24

Światowy Dzień Zwierząt - 4.10.23

Międzynarodowy Dzień Tolerancji - 16.11.23

Dzień Babci i Dzień Dziadka- 21-22.01.24

3.

Uzgodnienie z rodzicami zakresu systemu wartości wprowadzanych w przedszkolu, metod pracy wychowawczej , systemu motywacyjnego stosowanego w przedszkolu

wrzesień

4.

Bajkoterapia - budowanie poczucia własnej wartości, wprowadzenie wzorów poprawnego zachowania i panowanie nad emocjami

Cały rok szkolny

5.

Opracowanie kodeksu złości – propozycje jak w akceptowalny sposób odreagować złość

Październik

6.

„Mamo, tato – pobaw się ze mną” - warsztaty integracyjne z rodzicami

Październik/Listopad

7.

Piknik rodzinny

Czerwiec

8.

,,Dzieci dzieciom’’-przedstawienia dotyczące dobrego zachowania w różnych sytuacjach i miejscach

Październik – grupa V

Listopad – grupa IV

Marzec – grupa I i III

Maj – grupa II

9.

Teatrzyki Rodziców

1 czerwca

Zadanie III – ,,Dzieci są w sieci” – rozwijanie umiejętności właściwego korzystania z technologii informacyjnej

Spodziewane efekty:

Dziecko:

  • sprawnie porusza się po planszach do kodowania i programowania,
  • rozwija umiejętności właściwego korzystania ze sprzętu komputerowego,
  • zna zagrożenia płynące z długiego korzystania z komputera i internetu,
  • wzbogaca słownictwo o nazwy związane z technologią informatyczną,
  • rozwija umiejętności i uzdolnienia do uczenia się matematyki,
  • rozwija umiejętności współpracy w grupie

Lp.

Działania nauczycieli

Termin

1.

Wykorzystywanie do zajęć tablicy multimedialnej i programów edukacyjnych dostępnych w przedszkolu

Cały rok szkolny

2.

Wprowadzenie piktogramów, symboli i znaków do komunikowania się z dziećmi i oznaczanie różnych informacji

Cały rok szkolny

3.

Systematyczne prowadzenie tablicy obecności dzieci, tablicę dyżurów

Cały rok szkolny

4.

Udział w CodeWeek – grupa IV i V

7-22 październik

5.

Stosowanie w edukacji figur liczbowych i kodów matematycznych, zabawy typu sudoku, nauka kodowania na macie i z wykorzystaniem innych pomocy

Cały rok szkolny

6.

Spotkanie z rodzicami na temat kształtowania umiejętności cyfrowych dzieci i bezpieczeństwa w sieci – grupa IV i V

Listopad

7.

Rozmowa na temat bezpieczeństwa w sieci oraz zapoznanie dzieci z wartościowymi i bezpiecznymi stronami np. www.necio.pl, www.sieciaki.pl – grupa IV i V

Listopad

8.

,,Projekt edukacyjny Necio.pl’’- realizacja scenariuszy zajęć:

  • Bajka „Mój przyjaciel Necio”
  • Co to jest internet i do czego służy?
  • Zagrożenia w sieci
  • Mów, jeśli coś jest nie tak
  • Za dużo internetu – za długie używanie i jego konsekwencje

Stworzenie grupowego robota z materiałów wtórnych, wystawa w szatni przedszkolnej.

 

październik

listopad

grudzień

styczeń

luty

6 luty

Preorientacja zawodowa w przedszkolu

Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z 16.08.2018 r. Dz.U. z 2018 poz. 1675 w sprawie doradztwa zawodowego.
Preorientacja zawodowa: ogół działań o charakterze wychowawczym, podejmowanych przez nauczycieli i rodziców, ukierunkowanych na zbliżanie dzieci w wieku przedszkolnym do środowiska pracy.

Cel ogólny:

Celem preorientacji zawodowej jest wstępne zapoznanie dzieci z wybranymi zawodami najbliższymi ich otoczeniu, kształtowanie postawy pracy i motywacji do działania, pobudzanie i rozwijanie zainteresowań dzieci oraz stymulowanie ich pro-zawodowych marzeń.

Spodziewane efekty:
Dziecko kończąc wychowanie przedszkolne i rozpoczynając naukę w szkole, w obszarach: 

  1. poznawanie własnych zasobów:
    • określa, co lubi robić;
    • podaje przykłady różnych zainteresowań;
    • określa, co robi dobrze;
    • podejmuje działania i opisuje, co z nich wyniknęło dla niego i dla innych.
  2. świat zawodów i rynek pracy:
    • odgrywa różne role zawodowe w zabawie;
    • podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i te, które wzbudziły jego zainteresowanie oraz identyfikuje i opisuje czynności zawodowe wykonywane przez te osoby;
    • opisuje różne funkcje pracy wykonywanej przez człowieka na wybranych przykładach;
    • wskazuje zawody zaangażowane w powstawanie produktów codziennego użytku oraz w zdarzenia, w których uczestniczy (zakupy, koncert, poczta...);
    • wskazuje związki pomiędzy zainteresowaniami a pracą zawodową na wybranym przez siebie przykładzie;
    • podejmuje próby posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny;
    • opowiada o sobie w grupie rówieśniczej.
  3.  Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie:
    • nazywa etapy edukacji (bez konieczności zachowania kolejności chronologicznej);
    • nazywa czynności, których lubi się uczyć.
  4. Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych:
    • opowiada, kim chciałoby zostać; 
    • na miarę swoich możliwości planuje własne działania (lub działania grupy) poprzez wskazanie pojedynczych czynności i zadań niezbędnych do realizacji celu; 
    • podejmuje próby decydowania w ważnych dla niego sprawach (indywidualnie i w ramach grupy).

Rodzice:  

  • zostaną uświadomieni o istotnej roli rodzica  w procesie przygotowania dziecka do wyborów edukacyjno - zawodowych
  • uzyskają pomoc w rozpoznawaniu mocnych i słabych stron dziecka 

Współpraca:
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna, PODN i DM, Straż Miejska, Komenda Powiatowa Policji itp.

Metody i formy pracy:

  • aktywizujące
  • pogadanki
  • wycieczki
  • spotkania z przedstawicielami zawodów
Lp.

Metody i formy pracy

1.

Organizowanie spotkań z przedstawicielami różnych zawodów, spotkań z pasjonatami.

2.

Organizowanie wycieczek i wyjść do miejsc pracy.

3.

Zapraszanie rodziców reprezentujących różne zawody.

4.

Poszerzanie świadomość dotyczącej świata zawodów z wykorzystaniem prostych zabaw - lekarz, sklep, kucharz itp.

5.

Wykorzystanie zasobów przedszkola do inicjowania różnych sytuacji w celu poznawania różnych zawodów (układanki puzzle, filmy edukacyjne, ilustracje itp.).

6.

Tworzenie kącików zabaw; sklep, poczta, kącik kuchenny, teatralny itp.

7.

Rozmowy, pogadanki z rodzicami na temat: roli rodziców/przedszkola w procesie przygotowania dziecka do wyborów edukacyjno - zawodowych, zaznajomieniem ich z ideą preorientacji zawodowej.

8.

Rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci w toku bieżącej pracy z dziećmi.

9.

Wspieranie rodziców w procesie doradczym, udzielanie informacji sugerującej pracę ze specjalistą.