Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Roczny Plan Pracy

Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2024/2025 oraz kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEiN na rok szkolny 2025/2026.

Spodziewane efekty:

Dziecko:

  • kształtuje nawyki prozdrowotne i aktywności ruchowej
  • buduje świadomość znaczenia ruchu i zdrowego odżywiania
  • radzi sobie z emocjami i potrafi rozwiązywać konflikty w sposób akceptowalny społecznie
  • wie jak bezpiecznie korzystać z urządzeń informatycznych, zna zagrożenia płynące z nadmiernym ich korzystaniem
  • kształtuje poczucie przynależności do społeczności lokalnej i narodowej
  • uczy się odpowiedzialności, współpracy i szacunku dla innych
  • rozwija swoją ciekawość świata i buduje poczucie sprawczości i umiejętności w podejmowaniu decyzji

Lp.

Działania nauczycieli

Termin

1.

Zajęcia integracyjne „Poznajemy się w grupie”

Wrzesień

2.Udział w akcji „Sprzątamy Polskę”

Wrzesień/Kwiecień

3.Cykl tematyczny „Dbam o zdrowie” (higiena, aktywność, odżywianie, bezpieczeństwo, emocje)Październik
4.

Dzień Zdrowego Przedszkolaka – zapoznanie z Talerzem Zdrowego Żywienia

16 październik
5.

Spotkanie informacyjne z dietetykiem nt. Zdrowych nawyków żywieniowych/opracowanie ulotki dla rodziców

Październik
6.

Konkurs fotograficzno-kulinarny „Rodzinne gotowanie – zdrowy talerz” (zdjęcie + opis; powstanie album)

Październik
7.Udział w akcji „Szkoła pamięta” – zapalenie zniczy przy pomnikachPaździernik
8.Zajęcia o symbolach narodowychListopad
9.Uroczysta Akademia z okazji Święta Niepodległości. Udział w akcji „Szkoła do hymnu”7 listopad
10.

Udział w akcjach charytatywnych:

- Święty Mikołaj dla Seniora,

- Serce za odwagę,

- WOŚP

Grudzień/Styczeń

11.

Zajęcia dla rodziców lub ulotka edukacyjna o wpływie nadmiaru ekranów, gier; jak ograniczać do nich dostęp

Styczeń
12.

Konkurs plastyczny „Rodzinne wyzwania offline” - plakat z pomysłami na spędzenie czasu bez urządzeń elektronicznych

Styczeń
13.Obchody Dnia Bezpiecznego Internetu10.02.2025
14.Dzień Naukowca – rozpoczęcie tygodnia eksperymentów19 luty
15.„Mały naukowiec” – tydzień eksperymentówLuty
16.

Zajęcia ”Moje miasto Pabianice”

Marzec
17.Warsztaty rodzinne „Herb rodzinny – wymyślanie i rysowanie godła swojej rodziny z rodzicami”Marzec
18.Zorganizowanie miejskiego Dnia ZiemiKwiecień
19.Konkurs plastyczny „Moja mała ojczyzna” - dowolną techniką ulubione miejsce w PabianicachMaj
20.Wycieczka na stadion, do hali sportowej lub na boisko sportowe „Orlik” – krótkie zajęcia sportoweMaj
21.„Mama i Tata najpiękniejszy portret świata” – kiermasz wykonanych w grupach portretówCzerwiec
22.Piknik sportowy z udziałem rodzicówCzerwiec
23.„Zdrowo na talerzu” – cykliczne zajęcia kulinarnePaździernik-Kwiecień
24.Cykl zajęć z psychologiem przedszkolnym „Poznaję swoje emocje”Raz w miesiącu
25.Samodzielne wykonywanie kanapek na śniadanie – szwedzki stół

2x w miesiącu

26.

Zajęcia profilaktyczne – lekarz/pielęgniarka, ratownik medyczny, dentysta, policjant, strażak

W ciągu roku szkolnego
27.Wdrożenie metody projektu w każdej grupie przedszkolnej dostosowanej do wieku dzieciW ciągu roku szkolnego
28.

Ukazanie alternatywy dla zabaw z multimediami:

- Dzień Puzzli

- Dzień Lego

- Dzień Misia

- Dzień Kredki
Wg kalendarza imprez
29.Wprowadzenie dzieci w podstawy logicznego myślenia poprzez zabawy z kodowaniemCały rok szkolny
30.Prowadzenie kalendarza pogodyCały rok szkolny
31.Założenie różnych hodowli w grupieCały rok szkolny
32.Stworzenie kodeksu grupowego i ciągłe odwoływanie się do niegoCały rok szkolny
33.

Pełnienie roli dyżurnego:

- łazienka, stoliki – zajęcia, rozkładanie naczyń
Cały rok szkolny
34.

Codzienne zabawy ruchowe w sali i na świeżym powietrzu, zestawy zabaw gimnastycznych w grupach młodszych i zestawy ćwiczeń gimnastycznych w grupach starszych

Cały rok szkolny
35.

Wykorzystanie bajkoterapii do omawiania problemów agresji, kłótni, odrzucenia itp.

Cały rok szkolny
36.

Słuchanie audiobooków i wspólne omawianie ich treści

Cały rok szkolny
37.

Wprowadzenie tablicy sprawności – planowanie do uzyskania umiejętności dzieci na dany miesiąc (np. samodzielność, kompetencje społeczne) – ocena i zaznaczanie przez dzieci faktu zdobycia pewnej sprawności – budowanie poczucia sprawczości

Cały rok szkolny

Preorientacja zawodowa w przedszkolu
Preorientacja zawodowa: ogół działań o charakterze wychowawczym, podejmowanych przez nauczycieli i rodziców, ukierunkowanych na zbliżanie dzieci w wieku przedszkolnym do środowiska pracy.

Cel ogólny:

Celem preorientacji zawodowej jest wstępne zapoznanie dzieci z wybranymi zawodami najbliższymi ich otoczeniu, kształtowanie postawy pracy i motywacji do działania, pobudzanie i rozwijanie zainteresowań dzieci oraz stymulowanie ich pro-zawodowych marzeń.

Spodziewane efekty:
Dziecko kończąc wychowanie przedszkolne i rozpoczynając naukę w szkole, w obszarach: 

  1. poznawanie własnych zasobów:
    • określa, co lubi robić;
    • podaje przykłady różnych zainteresowań;
    • określa, co robi dobrze;
    • podejmuje działania i opisuje, co z nich wyniknęło dla niego i dla innych.
  2. świat zawodów i rynek pracy:
    • odgrywa różne role zawodowe w zabawie;
    • podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i te, które wzbudziły jego zainteresowanie oraz identyfikuje i opisuje czynności zawodowe wykonywane przez te osoby;
    • opisuje różne funkcje pracy wykonywanej przez człowieka na wybranych przykładach;
    • wskazuje zawody zaangażowane w powstawanie produktów codziennego użytku oraz w zdarzenia, w których uczestniczy (zakupy, koncert, poczta...);
    • wskazuje związki pomiędzy zainteresowaniami a pracą zawodową na wybranym przez siebie przykładzie;
    • podejmuje próby posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny;
    • opowiada o sobie w grupie rówieśniczej.
  3.  Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie:
    • nazywa etapy edukacji (bez konieczności zachowania kolejności chronologicznej);
    • nazywa czynności, których lubi się uczyć.
  4. Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych:
    • opowiada, kim chciałoby zostać; 
    • na miarę swoich możliwości planuje własne działania (lub działania grupy) poprzez wskazanie pojedynczych czynności i zadań niezbędnych do realizacji celu; 
    • podejmuje próby decydowania w ważnych dla niego sprawach (indywidualnie i w ramach grupy).

Rodzice:  

  • zostaną uświadomieni o istotnej roli rodzica  w procesie przygotowania dziecka do wyborów edukacyjno - zawodowych
  • uzyskają pomoc w rozpoznawaniu mocnych i słabych stron dziecka 

Współpraca:
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna, PODN i DM, Straż Miejska, Komenda Powiatowa Policji itp.

Metody i formy pracy:

  • aktywizujące
  • pogadanki
  • wycieczki
  • spotkania z przedstawicielami zawodów
Lp.

Metody i formy pracy

1.

Organizowanie spotkań z przedstawicielami różnych zawodów, spotkań z pasjonatami.

2.

Organizowanie wycieczek i wyjść do miejsc pracy.

3.

Zapraszanie rodziców reprezentujących różne zawody.

4.

Poszerzanie świadomość dotyczącej świata zawodów z wykorzystaniem prostych zabaw - lekarz, sklep, kucharz itp.

5.

Wykorzystanie zasobów przedszkola do inicjowania różnych sytuacji w celu poznawania różnych zawodów (układanki puzzle, filmy edukacyjne, ilustracje itp.).

6.

Tworzenie kącików zabaw; sklep, poczta, kącik kuchenny, teatralny itp.

7.

Rozmowy, pogadanki z rodzicami na temat: roli rodziców/przedszkola w procesie przygotowania dziecka do wyborów edukacyjno - zawodowych, zaznajomieniem ich z ideą preorientacji zawodowej.

8.

Rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci w toku bieżącej pracy z dziećmi.

9.

Wspieranie rodziców w procesie doradczym, udzielanie informacji sugerującej pracę ze specjalistą.