Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Koncepcja

NASZE MOTTO:

„Nie próbujcie sprowadzać całego świata do przedszkola. Raczej weźcie dzieci na zewnątrz tam, gdzie ten świat naprawdę jest" L.B.Shart

Praca dydaktyczno-wychowawcza i opiekuńcza przebiega w oparciu o podstawę programową i dopuszczane programy. Koncepcja naszego przedszkola uzupełniana jest Rocznym Planem Pracy, opracowywanym przez Radę Pedagogiczną na każdy kolejny rok szkolny. Plan ten zawiera zadania do realizacji dla nauczycieli i dzieci, plan współpracy z rodzicami, plan współpracy ze środowiskiem, harmonogram imprez przedszkolnych.

Misja

Nasze przedszkole pełni funkcję opiekuńczą, wychowawczą i kształcącą.
Jest placówką bezpieczną i przyjazną dzieciom i ich rodzicom, otwartą na ich potrzeby.
Pracownicy naszego przedszkola tworząc bezpieczne i dogodne warunki do zabawy i nauki wspomagają rozwój każdego wychowanka odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Tworzymy jak najlepsze warunki do osiągnięcia przez każde dziecko gotowości szkolnej, tak by mogło ono z łatwością sprostać szkolnym obowiązkom i mogło osiągać sukcesy na miarę swoich możliwości.
Nasze przedszkole propagując ekologię, promuje zdrowy styl życia i zachowania przyjazne przyrodzie i środowisku. Wpaja od najmłodszych lat postawę świadomego obywatela Ziemi, przyjaciela zwierząt i roślin.
Rozwijamy w dzieciach poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, budzimy uczucie dumy z faktu „Jestem Polakiem, kocham i szanuję moją Ojczyznę Polskę”.

Wizja

Absolwenci naszego przedszkola to dzieci otwarte, twórcze, komunikatywne, przygotowane do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji. Znają siebie i swoje możliwości, akceptują odrębność innych, potrafią odnaleźć się w nowej sytuacji, rozwiązują problemy, dążą do osiągnięcia sukcesu i radzą sobie z porażkami.
Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne dostosowane są do możliwości rozwojowych dzieci i prowadzone są na wysokim poziomie. Dzieci mają stworzone warunki do twórczego działania, przyswajają ważne umiejętności przydatne w życiu dorosłego człowieka.

Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Dzieci mają możliwość samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości. Dzięki pracy nauczycieli, personelu placówki, nauczycieli zajęć dodatkowych rozwijają swoje zainteresowania wzbogacając wiedzę o otaczającym świecie.
Wychowankowie mają w nauczycielach wsparcie, a ci każdemu dziecku zapewniają podmiotowe traktowanie, są ich partnerami, stoją obok, pozwalają na ujawnianie dziecięcych pomysłów, zachęcając je jednocześnie do pełnej ich realizacji.

Nauczycielki znają potrzeby i zainteresowania dzieci oraz posiadają umiejętności atrakcyjnego prowadzenia zajęć. Konstruują ciekawe i bogate oferty zabaw i zadań, są dobrze przygotowane merytorycznie i metodycznie. Poszukują innowacyjnych rozwiązań, mają wysokie kwalifikacje i ciągle doskonalą swoje umiejętności.
Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania. Angażuje do pracy na rzecz przedszkola. Wszyscy pracownicy naszej placówki współdziałają ze sobą tworząc przyjazną atmosferę, w której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne.

Nasze przedszkole jest przyjazne dzieciom. Ciągle doskonalimy swoja bazę lokalową. Pracujemy nad wyposażeniem naszej placówki w nowy sprzęt, nowe meble, pomoce dydaktyczne i piękne zabawki. Nasz plac zabaw zaspakaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu i zachęca do zabawy.

Dzięki skutecznej promocji nasze przedszkole ma dobrą opinie w środowisku lokalnym. Estetyka pomieszczeń i otoczenia oraz działania dydaktyczno-wychowawcze wpływają na wysoką ocenę przedszkola. Przedszkole jest zarządzane w sposób sprawny i nowoczesny, a pracownicy mają satysfakcję ze swojej pracy.

W naszym przedszkolu dziecko:
  • jest ciekawe świata;
  • jest ufne w stosunku do nauczycieli;
  • aktywnie uczestniczy w życiu przedszkola;
  • jest twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej;
  • jest radosne;
  • jest kulturalne i tolerancyjne;
  • jest uczciwe i prawdomówne;
  • jest odpowiedzialne i obowiązkowe;
  • jest świadome zagrożeń, a jednocześnie wie gdzie szukać pomocy;
  • zna swoje prawa i obowiązki.
Dziecko kończące nasze przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole:
  • wykazuje motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego;
  • ma umiejętność przyswajania nowych pojęć, myśli logicznie, potrafi wykorzystać posiadane wiadomości i umiejętności w odpowiednim momencie;
  • potrafi koncentrować uwagę, skupia uwagę na wykonywanym zadaniu, jest wytrwałe, zawsze doprowadza pracę do końca;
  • podporządkowuje się zasadom i normom, umie współpracować z innymi dziećmi, umie współdziałać z innymi dziećmi;
  • jest samodzielne;
  • jest tolerancyjne wobec innych ludzi, ich postaw i przekonań;
  • jest odporne na stres na miarę swoich możliwości rozwojowych;
  • ma podstawową wiedzę o otaczającym świecie, potrafi wykorzystywać ją w odpowiedni sposób;
  • ma wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia;
  • posiada pozytywne poczucie własnej wartości, takie by sytuacje, w których jest oceniane nie hamowały jego aktywności;
  • umie cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwa satysfakcję z własnego działania, nie obawia się występować publicznie.
W naszym przedszkolu dziecko przestrzega wartości opartych na:
  • aktywności twórczej – dziecko wyzwala swoją ekspresję w pracach plastycznych, w muzyce i śpiewie, zabawach dramowych.
  • dziecko tworzy, ale i odbiera twórczość innych, potrafi ją odczuwać, interpretować i rozwijać, jest oryginalne w swoich działaniach;
  • wytrwałości – dziecko podjęte działania doprowadza do końca, jest wytrwałe w swoich postanowieniach;
  • doskonałości – dziecko dąży do rozwijania swoich umiejętności i wiadomości, jest poszukujące i samodzielne;
  • szczęściu – zabawa, nauka i praca daje dziecku radość i satysfakcję, dziecko potrafi działać z pasją i zapałem;
  • odwadze – dziecko prezentuje siebie w sposób jawny i pewny, nie boi się nowych wyzwań, pokonuje trudności i wyciąga z nich wnioski;
  • pięknie – dziecko odczuwa piękno otaczającego świata, dostrzega piękno muzyki, plastyki, literatury i sportu; potrafi dostrzec wartości tkwiące w przyrodzie i technice.
Cele i zadania

Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa. Głównym celem organizowanych w placówce działań jest:
stwarzanie optymalnych warunków do pełnego i bezpiecznego rozwoju każdego dziecka, będącego wychowankiem naszego przedszkola.
Realizacja tego celu uwarunkowana jest prawidłowym i konsekwentnym dążeniem do:

  • sprawowania prawidłowej opieki nad dzieckiem i zapewnienie mu bezpieczeństwa w czasie pobytu w przedszkolu;
  • kształtowania postaw społecznych;
  • wspierania rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i fizycznego;
  • prawidłowego przygotowania do samodzielnego funkcjonowania w środowisku szkolnym;
  • rozwijania samodzielności, zaradności, poczucia własnej wartości.
Procesy zachodzące w przedszkolu:
  1. W przedszkolu realizowana jest oferta zajęć i zabaw zawierająca nowatorskie rozwiązania i formy pracy z dziećmi, zapewniająca każdemu dziecku możliwość realizacji własnych pasji i zainteresowań.
  2. W przedszkolu systematycznie diagnozowane są wiadomości, umiejętności i możliwości dzieci. Dzieciom, które tego potrzebują udzielana jest pomoc w wyrównywaniu szans edukacyjnych i rozwoju w ich własnym tempie.
  3. Praca nauczycieli oparta jest na realizacji wspólnych działań i celów zawartych w koncepcji przedszkola. Nauczyciele planują swoje działania, doskonalą metody i formy pracy.
  4. Dyrektor jest kreatywny i konsekwentny w działaniu, preferuje nowatorskie metody pracy z dziećmi.
  5. Przedszkole współpracuje z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym.
  6. Działalność przedszkola promowana jest w środowisku lokalnym.
  7. W przedszkolu wypracowane zostały zasady współpracy z rodzicami. Rada Rodziców aktywnie współpracuje z dyrektorem przedszkola i nauczycielami poszczególnych grup.
  8. Sale zabaw i inne pomieszczenia przedszkolne są prawidłowo wyposażone w pomoce i zabawki, odpowiednio dostosowane do potrzeb meble. Zasoby te są systematycznie i w miarę możliwości finansowych wzbogacane.
  9. W przedszkolu zgodnie z potrzebami rodziców i wyznawanymi przez nich przekonaniami religijnymi umożliwia się dzieciom uczestniczenie w zajęciach religii.
Program adaptacyjny dla dzieci 3-4 letnich

W placówce realizowany jest program adaptacyjny dla dzieci 3-4-letnich rozpoczynających uczęszczanie do przedszkola, mający na celu bezstresowe dla dziecka przekroczenie progu przedszkola. Dni adaptacyjne odbywają się co roku, w ostatnich dniach sierpnia, tuż przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego.
Cele:

  • ułatwienie dzieciom przekroczenie progu przedszkola;
  • udzielanie dzieciom aktywnej pomocy w zaakceptowaniu nowej sytuacji;
  • nawiązywanie pozytywnego kontaktu z rodzicami w celu ułatwienia dalszej, pozytywnej współpracy;
  • wzbudzanie w rodzicach zaufania i przeświadczenia, iż dziecko będzie otoczone dobrą opieką w bezpiecznych i przyjaznych warunkach;
  • pomoc dzieciom i ich rodzicom w zaakceptowaniu i zrozumieniu emocji towarzyszących nowej sytuacji.

Koncepcja pracy uzupełaniana jest co roku rocznym planem pracy.